سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

 

 

                 دلا یاران سه قسمند گر بدانی                زبانیند    و  نانیند و جانی

                 به  نانی  نان  بده  از  در برانش               مدارا   کن    به    یاران   زبانی

                                      ولیکن  یار  جانی  را  بدست آر                                                                                                                                                           

 

                                                        براهش  جان   بده  تا   میتوانی

   

خوش به حال اونایی که از سر چشمه سیراب می شن و مثل چشمه می جوشنددعا کنین هیچ وخ گدا نباشید خودتون تولید

  

 کنین و بگسترانید تا دیگران از سر سفره شما بهره بگیرندتقلید کور کورانه و چشم به دست دیگران داشتن عین بیچاره گی

 

 و عین بدختییه پس بیاید با تمام جدیت و کوشش ، پرواز کردن را بیاموزیم و برای همیشه بمانیم

 

 

روزگاریست   همه   عرض   بدن   می خواهند                                                                                   

همه از دوست فقط چشم و دهن می خواهند

   دیو   هستند   ولی   مثل   پری    می پوشند                                                                                          

گرگ  هایی   که    لباس   پدری   می پوشند

آنچه  دیدند  به   مقیاس   نظر     می سنجند                                                                                          

 عشق  ها  را  همه  با  دور  کمر  می سنجند

خوب  طبیعیست  که  یکروزه  به  پایان  برسد                                                                                             

 

عشق  هایی   که   سر   پیچ   خیابان  برسد


[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 8:34 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

قصه ها و نکته ها

228 قصه, نکته و روضه کوتاه از سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین ظهیری با قابلیت پخش mp3

                    بانک اطلاعات                        

                          

  

ارزش و جایگاه قصه تا آنجا است که خدای متعال در قرآن کریم، خود را به قصه‌‌گویی ستوده و رسول

 اعظم اسلام(صلی الله علیه و آله) را به گفتن قصه مأمور نموده است. (سوره یوسف/ آیه 3؛ اعراف/   آیه 176)

 بنابراین، کسانی که قصه می‌گویند در حقیقت به خدای متعال تمسک جسته و از سیره عملی رسول

خدا و اهل بیت (علیهم السلام) پیروی کرده‌اند. تأثیر بیان قصه در مباحث اخلاقی و معنوی نیز غیر قابل

 انکار است؛ به طوری که گاهی بیان یک قصه، نقش اقامه دلیل و برهان را ایفا کرده و جایی برای شک

و تردید باقی نمی‌گذارد.

مجموعه حاضر، دربردارنده 245 قصه کوتاه، برگرفته از سلسله سخنرانی‌های حجت الاسلام ظهیری در موضوعات مختلف ذیل می باشد:

- تاریخی  - اجتماعی     - اخلاقی  - عرفانی

 

                                                                عکس                                      

قابلیت‌های برنامه:

* ارائه فهرست درختی برنامه‌‌ها به همراه امکان پخش هر کدام

* جستجو در عناوین فهرست درختی موضوعات

* قابلیت استفاده از طریق رایانه و دستگاه پخش صوت




[ شنبه 91/11/28 ] [ 3:3 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
 
تاریخ : چهارشنبه 7 دی1390


نیمه اول دهه هفتاد بود که انتشار اخباری مبنی بر اینکه کودک سه چهار ساله قمی
 حافظ کل قران شده است در سراسر جهان اسلام پیچید و شبکه های مختلف
صدا و سیما با پخش بخش هایی از برنامه های اجرا شده توسط وی این نابغه قرن
 و معجزه قران را به ایرانیان معرفی کرد.
او کسی نبود جزسید محمد حسین طباطبایی ( علم الهدی). سیدمحمدحسین طباطبایی
در سال
1370 در شهرستان قم به دنیا آمد و در سن 2/5 سالگی شروع به حفظ قرآن نمود
و به لطف امام زمان عج توانست در سن 5 سالگی کل قرآن را حفظ نماید.
وی علاوه بر حفظ کل قرآن در آن مقطع سنی توانسته بود احادیث کتاب شریف
اصول کافی و همچنین کتاب گلستان سعدی و اشعار محتشم کاشانی را حفظ نماید.
 در آن سالها نه تنها در ایران که تمام جهان اسلام با چهره و شخصیت این نابغه و
 معجزه قرآن در عصر حاضر آشنا شدند. ، کودک پنج، شش ساله ای که
 چهره ای نورانی و روحانی داشت و از سادات طباطبایی از فرزندان امام
حسن مجتبی علیه السلام هست.  سیدمحمدحسین که هم اکنون 20 سال سن دارد
 در جهان کوچکترین فردی است که در سن 5 سالگی موفق شد کل قرآن را حفظ نماید.
 علم الهدی که در همان سنین موفق کسب درجه دکترای افتخاری از دانشگاه
 حجاز گردید، هم اکنون و در سالهای پایانی دوران نوجوانی و در ابتدای راه
جوانی در حوزه علمیه قم و هموچن سایر طلاب زیر نظر اساتید مشغول به
 تحصیل است. او همان کتاب هایی را که طلاب مطالعه می کنند،
می خواندو در عین حال وی و پدرش حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی
 چند سال پس از آن سالها اقدام به تاسیس موسسه جامعه القران الکریم کشور
 نمودند که با تاسیس شعبات متعددی در سراسر کشور اقدام به ترویج حفظ
و آموزش قران کریم در سراسر کشور نمودند. در این مراکز حفظ و آموز
ش قران به همان شیوه های خاص و محنصر به فردی که در دهه هفتاد و با همکاری پدر، محمد حسین 5-4 ساله موفق به حفظ کل قران گردید اجرا می گردد. هم اکنون حتی در دورافتاده ترین و محروم ترین شهرهای کشور شعبه های این موسسه در حال فعالیت می باشد. مدارکی که علم الهدی طی سالهای طفولیت تا نوجوانی از دانشگاههای کشورهای مختلف گرفته است عبارت است از :

1  -اعطا» مدرک دیپلم افتخاری از کشور بوسنی و هرزگوین که بالاترین مدرک و درجه علمی در بوسنی می باشد که به یک عالم دینی داده می شود. در سال .1376
2-  اعطا» مدرک لیسانس افتخاری دانشگاه تبریز (آذربایجان شرقی).
3-  اعطای مدرک دکترا از دانشگاه ( حجاز ) کاونتری انگلستان .
وی در آن سالها به چند کشور خارجی مسافرتهای مختلفی داشت. از جمله    :
1  -سفر به عربستان ( جهت اجرای برنامه و تشرف به حج تمتع )
2  -سفر به بوسنی و هرزگوین.
3  -سفر به کشور اسلونی.
4  -سفر به کشور ترکیه.
5  -سفر به کشور سوریه.
6-  سفر به کشور انگلستان ( اواخر بهمن 76)
در سفری که در نیمه دوم بهمن سال 76 به انگلستان داشت در طول 18 روز اقامت در آنجا در 7 شهر مختلف انگلستان برنامه اجرا کرد که مورد استقبال بی نظیر مسلمانان شیعه و سنی قرار گرفت و حتی وهابی های آن جا به دست بوسی این افتخار جهان تشیع آمدند! ( در حالی که این کار را شرک می دانند.) در همین مسافرت بود که در هیئتی مرکب از هشت استاد حضور یافت به همراه یک نفر از اساتید دانشگاهها که به عنوان ناظر حضور داشت امتحانی از وی در پنج رشته علوم قرآنی گرفته شد  :
1  حفظ قرآن با ترجمه
2-  بیان موضوع آیات
3-  تفسیر و توضیح آیات
4-  مکالمه به وسیله آیات قرآنی
5-    بیان آیات به روش اشاره امتحانی از ایشان گرفتند که حدود 3/5 ساعت طول کشید و این امتحان در دو مرحله عمومی و تخصصی صورت گرفت و در پایان بر اساس استانداردهای موجود انگلستان به ایشان مدرک دکترای افتخاری اعطا» کردند. در مدت اقامت علم الهدی در انگلستان بسیاری از مطبوعات و شبکه های مختلف رادیو تلویزیونی با ایشان مصاحبه کردند و اخبار مربوط به این حافظ خردسال را جز» مهمترین عناوین خبری خود قرار دادند. محمدحسین در طول برنامه حفظ قرآن خود، ثواب حفظ هر سوره ای را به یکی از معصومین علیهم السلام هدیه می کرد; مثلا ثواب حفظ سوره بقره را به پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم، سوره آل عمران را به حضرت علی علیه السلام، سوره نسا» را به حضرت زهرا سلام الله علیها و به همین ترتیب ثواب تلاوت و حفظ سوره های دیگر را نیز به دیگر معصومین علیهم السلام نثار می کرد.
چند مورد از سوال و جوابها و خاطره ای شیرین و جذاب از ایشان به نقل از پدر و استادشان حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی که خودشان حافظ کل قرآن کریم و استاد رشته حفظ می باشند را می آوریم  :
گفتنی است این خاطرات و سوال و جواب ها مربوط به دوران خردسالی محمد حسین می باشد.
از سیدمحمدحسین طباطبایی سوال شد: آیه در مورد مثلث بخوانید، گفت :
انطلقوا الی ظل ثلاث شعب ( بروید زیر سایه… که از سه گوشه شما را احاطه کند ).
پرسیدند نظر شما در مورد فرهنگ غرب چیست؟ جواب داد :
اضاعوا الصلوه و اتبعوا الشهوات… ( نماز را ضایع نموده و از شهوات نفس پیروی کردند.   )
سوال شد با توجه به امکانات پیشرفته ای که اینجا می باشد دوست داری لندن بمانی یا بروی قم؟
جواب داد: قم فانذر
همچنین در پاسخ به این سوال یک جمله عربی بسیار زیبا گفت  :   لا ابدل شبدا واحدا من قم بکل اروپا. ( یعنی: یک وجب از خاک قم را با همه اروپا عوض نمی کنم.) پدر بزرگوار ایشان حاج آقا طباطبایی نقل می کنند  :   بعد از امتحان تخصصی برای اخذ مدرک دکترا به شهر ( بیرمنگام) رفتیم، به منزل یکی از دوستان، در آنجا برادری گفت که برنامه کامپیوتری جدیدی دارد که که می تواند از دیوان حافظ فال بگیرد، گفتم آیا می توانید فال علم الهدی را بگیرید؟ ایشان تفالی به دیوان حافظ زدند و اشعار زیر بر روی صفحه مونیتور نقش بست  :
شکر شکن شوند همه طوطیان هند
زین قند پارسی که به بنگاله می رود
طی مکان ببین و زمان در سلوک شعر
کاین طفل یک شبه ره صد ساله می رود
هنگامی که محمد حسین به دنیا آمد، والدینش او را با نور قرآن آشنا ساختند و چنین بود که او در همان سال های آغاز زندگی اش، در مسیر قدسی کلام وحی قرار گرفت.  مغزی را که خداوند برای انسان آفریده است، حتی با قوی ترین و پیشرفته ترین رایانه ها نمی توان مقایسه کرد. توانایی ها و ظرفیت های مغز و حافظه انسان فوق العاده و بیش از حد تصور است. حفظ هر مطلبی همچون انداختن سنگریزه ای در دریا است. آفرین باد بر خدایی که بهترین آفرینندگان است. دانشمندان گفته اند که حافظه انسان گنجایش ده هزار میلیارد کلمه را دارد; یعنی می تواند صد میلیون جلد کتاب و یا به عبارت دیگرچهل میلیارد صفحه را در حافظه خود جای دهد.  البته به کار بردن راه های درست مطالعه و حفظ است که می تواند این گفته دانشمندان را عملا نشان دهد. پس ما نیز می توانیم قرآن را که همه آن 604 صفحه است، در حافظه خود جای دهیم. این در مقابل چهل میلیارد صفحه قطره ای از بحر است. پس چه زیباست کودکان در سن هفت سالگی مطابق روایات اسلامی و حتی زودتر به یادگیری و حفظ قرآن بپردازند و فکر و ذهن خود را با قرآن نورانی کنند.

با تشکر از وبلاگ
http://mehrizan.blogfa.com

[ پنج شنبه 91/11/26 ] [ 6:36 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

 

 یک محقق و پژوهشگر دینی؛


 در مراسم و همایش ریحانه الحسین علیه السلام فرمود:

 
                                                       درک زیبایی خلقت الهی بصیرت زینب گونه می خواهد

گروه خبرنگاران افتخاری هلال:

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی اصغر ظهیری محقق و نویسنده  در همایش ریحانه الحسین (ع)آران و بیدگل اظهار داشت: لحظات عمر و زندگی ارزش بسیار والایی داشته و تنها افراد بابصیرتی که در مکتب اهل بیت(ع) تربیت یافته اند، توان درک آن را دارند.
وی افزود: نگرش عقیله بنی هاشم، بانوی یگانه نینوا، حضرت زینب (س) و رویکرد آن حضرت در ماجرای اسارت از کربلا تا دمشق، سراسر نشان از تاثیر والای روح نگاه حسینی در تار و پود زندگی و سعادت دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به اینکه هر مجلس و آیین که برای کربلا برگزار شود، در واقع پاسداشتی از صبر و بصیرت حضرت زینب(س) است، بیان کرد: برخوردهای قاطع و روشنگر با دستگاه ظالم، استواری قدم در حفظ آرمان زندگی والای بشری و زیبا دیدن همه رخدادهای عالم، حتی بر نیزه دیدن سر برادر، از ویژگی هایی است که از این بانوی اسلام، اسوه ای جاودانه ساخته است.

همایش ریحانه الحسین (ع)

ظهیری در ادامه، خطاب به بانوان، گفت: زنان جامعه اسلامی بایستی این بانوی بزرگ را الگوی خود قرار داده و با ارایه نقش مدیریتی و نظام سازی خود در خانواده، ارکان این رکن جامعه ساز یعنی خانواده را حفظ و پاسداری کنند.
همایش ریحانه الحسین (ع) با همکاری مشترک هیئت حضرت رقیه(س) و آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) و با حضور صدها دختر خردسال و مادران آن ها در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.
در این آیین زیبا و معنوی طفل های سه ساله با بستن پیشانی بندهای یارقیه(س) در اولین جمعه ماه صفر به یاد شهادت جانسوز دختر خردسال اباعبدالله الحسین(ع) در خرابه شام گرد هم آمدند.
آیین دکلمه خوانی توسط دختر خردسال، اجرای تئاتر مذهبی ?پیام سرخ?، مرثیه خوانی مهدی فخرالدین و مهدی اسلامیان و اهدای جوایز به 15 نفر از اسامی مزین به رقیه از دیگر برنامه های این همایش بود.
آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.



نکته :


 
[ چهارشنبه 91/11/25 ] [ 11:4 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

آماده سازی جامعه برای دوران غیبت از ویژگی های امام هادی(ع) است

حجت الاسلام شیخ علی اصغر ظهیری محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: از جمله اقداماتی که امام هادی علیه‌السلام برای رهبری و هدایت جامعه اسلامی انجام دادند، پایه‌گذاری بحث وکالت و همچنین آماده‌سازی جامعه برای دوران غیبت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف بود.

به گزارش مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام ظهیری در جمع زائران و مجاوران این مکان مقدس اظهارداشت: امام هادی در نیمه ذی الحجه سال 212 هجری در نزدیکی قوم پا به عرصه هستی نهادند و در سن 42 سالگی در سال 254 هجری به شهادت رسیدند.

وی افزود: یکی از سؤال‌هایی که از دیرباز درباره امامت مطرح است این است که آیا یک کودک می‌تواند زمام رهبری یک جامعه را بر عهده بگیرد؟ سؤالی که در مورد امام هادی نیز مطرح بود چون ایشان در 8 سالگی به امامت رسیدند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در پاسخ گفت: از الطاف الهی نیز این است که علم امامت در لحظات پایانی عمر یک امام به امام بعدی منتقل می‌شود و امام هادی(ع) نیز از این لطف الهی برخوردار شدند.

 

حجت الاسلام ظهیری ادامه داد:

دوران امامت امام هادی(ع) همزمان بود با اختناق و خفقان عجیبی خصوصاً دوران حکومت متوکل که آنقدر اختناق بالا گرفت که هر کس به زیارت سید الشهدا(ع) می‌رفت دستش را می‌بریدند و او را می‌کشتند و حتی مسیر آب را به سمت قبر مطهر ایشان منحرف کردند تا آن را تخریب کنند.

وی گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد امام هادی علیه‌السلام این بود که در اوج چنین خفقانی توانستند جامعه را به خوبی رهبری کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: از جمله اقداماتی که امام هادی علیه‌السلام برای رهبری و هدایت جامعه انجام دادند، پایه‌گذاری بحث وکالت و همچنین آماده‌سازی جامعه برای دوران غیبت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف بود.

وی افزود: ویژگی‌های شخصیتی حضرت را نمی‌توان به شکل کامل تشریح کرد چون معرفی امام احتیاج به ظرفیت و شناخت کامل دارد ولی ما به چند نکته اشاره می‌کنیم.

وی گفت: امام هادی علیه‌السلام در عبادت سرآمد زمان خویش بودند. حضرت همیشه ملازم مسجد بودند و شب‌ها آیات وحی را با اشک تلاوت می‌کردند و اهل تهجد و شب زنده داری بودند.

ظهیری ادامه داد:

ویژگی دیگر حضرت امام علی النقی علیه‌السلام ساده زیستی بود. وقتی افراد متوکل شبانه به خانه امام ریختند. آنها فکر می‌کردند حضرت، شمشیر در خانه نگهداری می‌کند امّا زمانی که بر حضرت وارد شدند دیدند ایشان در یک لباسی پشمینه و روی سجاده‌ای از حصیر در حال عبادت است و در خانه او چیز با ارزشی پیدا نمی‌شود.

وی  ادامه داد: از جمله ویژگی‌های امام هادی علیه‌السلام علم بی‌پایان حضرت است طوری که پس از مناظراتی که با عالمان زمان خویش داشتند، همه آنها به علم آن حضرت اعتراف کردند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: یزداد بصرانی، پزشک متوکل می‌گوید اگر بنا باشد آفریده‌ای نام ببریم که با عالم غیب ارتباط داشته باشد هیچ کس جز علی بن محمّد (النقی) را در عصر حاضر نمی‌توانیم نام ببریم.

وی افزود: حضرت در مورد علم اهل بیت علیهم‌السلام فرمودند: عاصف بن برخیا یک جزء از علم را داشت که توانست تخت بلقیس را نزد سلیمان حاضر کند ولی ما غیر از یک جزء از علم که پیش خداوند متعال مخفی مانده، بقیه‌اش نزد ماست.

ظهیری گفت: یکی از نکات ریزی که به آن پرداخته نشده این است که از اهداف متوکل از این که حدود بیست سال امام را تحت نظر داشتند و در زندان محبوس کردند این است که می‌ترسید مردم از علوم حضرت بهره‌مند شوند و پی به فضائل آن حضرت ببرند در نتیجه متوکل تحقیر شود و مردم او را به حساب نیاورند.

وی گفت: حاکم وقت مدینه نیز طی نامه‌ای به متوکل هشدار داده بود که مردم از نقاط مختلف برای دیدن امام هادی علیه‌السلام و بهره از علم او به مدینه می‌آیند و اگر می‌خواهی این منطقه را از دست ندهی چاره‌ای جز تبعید امام ندارد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه اظهارداشت:مهربانی و دلسوزی نیز از خصلت‌های حضرت امام هادی علیه‌السلام بود. وقتی افراد مریض می‌شدند حضرت شبانه به دیدن آنها می‌رفت و آنها را مداوا می‌کرد و یا وقتی مردم مشکلات اقتصادی داشتند خدمت امام علی النقی علیه‌السلام می‌رسیدند و حضرت مشکل آنها را حل می‌کرد.

وی گفت: حضرت هادی علیه‌السلام گاهی آنقدر بخشش می‌کرد که حتی پادشاهان هم چنین بخششی نمی‌کردند و این نشان از کرم و لطف حضرت و بی‌ارزشی دنیا نزد ایشان دارد.

وی گفت: شکیبایی از برجسته ترین صفات مردان بزرگ الهی است و امام هادی علیه‌السلام از این صفت بهره وافر داشتند و علت این که مردم گرداگرد ایشان جمع می‌شدند نیز همین صفت بردباری بود.

حجت الاسلام ظهیری گفت:

 یکی دیگر از ویژگی های حضرت سخت‌کوشی بود. ایشان از حاصل دسترنج خودشان بهره می‌بردند. علی بن خمرد می‌گوید امام هادی علیه‌السلام را دیدم که مشغول کشاورزی بود به گونه‌ای که عرق از صورت حضرت جاری شده بود. گفتم آقا فدایت شوم پس کارگرهای شما کجا هستند فرمود: آن کسی که از من و پدرم برتر بود با بیل زدن در زمین روزگار می‌گذارند گفتم منظورتان کیست؟ فرمود: رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام.

وی تأکید کرد: همه ائمه اطهار و انبیاء الهی و جانشینان آنها کار می‌کردند و با تلاش خود امورات شخصی را می‌گذراندند و این مسئله برای جامعه ما به عنوان الگو قابل استفاده است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: امام هادی علیه‌السلام هیبت الهی زیادی داشتند. به گونه‌ای که وقتی وارد بر متوکل می‌شدند ترس عجیبی در دل متوکل می‌افتاد و به گونه‌ای از امام استقبال می‌کرد که وصف‌ناشدنی است.

وی با اشاره شاگردان حضرت خاطرنشان کرد: علی بن جعفر و حضرت عبدالعظیم حسنی نیز از جمله شاگردان امام هادی علیه‌السلام بودند.

حجت‌الاسلام ظهیری گفت: یکی از بهترین شاگردان امام هادی علیه‌السلام، احمد ابن اسحاق قمی است. او محضر چهار امام را درک کرد و از طرف سه امام معصوم وکالت داشت.

 انتهای پیام/پ

 


[ دوشنبه 91/11/16 ] [ 6:4 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

 

قبل از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم به مناسبت سالروز ازدواج ملکوتی امیرمومنان علیه السلام و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه قم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل و مشکلات ازدواج جوانان گفت: متاسفانه وجود موانع بر سر راه ازدواج جوانان زمینه‌ساز رویکرد به گناه می‌شود.

حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد: اگر فرهنگسازی به سمت ازدواج‌های آسان و آگاهانه سوق داده شود قطعاً بسیاری از مشکلات موجود از میان می‌رود.

وی با تاکید بر آیات و روایات اسلامی در زمینه ازدواج گفت: قرآن و روایات هیچ‌گاه تنها به توصیه ازدواج نمی‌پردازند بلکه والدین و حکومت‌داران را موظف به انجام وظیفه پیرامون برطرف کردن مشکلات آن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان به سن ازدواج می‌رسند، والدین وظیفه دارند در طوفان غرائز و انبوه گناهان، زمینه و بسترهای ازدواج را آماده کنند تا عفت عمومی به واسطه فقدان زمینه‌های ازدواج لکه‌دار نشود.

این محقق و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ماه ذی‌الحجه نیز گفت: در این ماه اتفاقات مهم تاریخی روی داده که سفر اجباری امام رضا(ع) بدون خانواده‌اش به ایران یکی از این موضوعات است.

وی با بیان اهمیت شناخت جایگاه واقعی امام رضا(ع) و مداوت در زیارت ایشان گفت: ایران میهمان سفره پر برکت امام رضا(ع) است که با حرکت خود اوضاع و شرایط نامساعد حکام آن زمان را به تصویر کشید.

وی همچنین تصریح کرد: در روزها و ماه‌های آینده نیز با روزهای ارزشمندی مواجه هستیم که باید پیرامون جایگاه واقعی این رویدادها به مطالعه و کسب علم بپردازیم.

این سخنران ارجمند، غدیر را رویدادی بزرگ در جهت ولایتمداری دانست و گفت: چهره مظلوم علی(ع) در غدیر باید با شفاف‌سازی و برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی در مراکز علمی بررسی شود.

وی ادامه داد: نسل جوان ما شبهات و پرسش‌های فراوانی را در این زمینه دارد که باید با نگاه علمی و حضور کارشناسانه به این شبهات پاسخ داد.

وی به سوء استفاده دشمنان از شبهات اشاره کرد و گفت: در جریان وجود شبهات، دشمن با طراحی‌های خود نسل جوان و افکار آنها را نشانه گرفته که باید در این زمینه به آگاه بخشی و روشنگری بپردازیم.

وی همچنین تبیین فرهنگ عاشورایی در جامعه را دارای اهمیت شمرد و افزود: با توسعه فرهنگ عاشورایی شیعه به خوبی معنای تسلیم نشدن در برابر ظلم را درک می‌کند.

حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد:مقام معظم رهبری در سفر خود به قم بارها بر عدم تمرکز امکانات مادی و معنوی در یک نقطه خاص اشاره کرده‌اند که باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر در مناطق محروم نیز فرصت‌های معنوی خوبی ایجاد شود بسیاری از چالش‌ها و مشکلات از میان خواهد رفت چون مردم تشنه درک حقیقت هستند و وظیفه ما انتقال حقایق به همه مردم است.

وی در پایان خاطرشان کرد: اگر زندگی ما با سیره ائمه به ویژه سیدالشهدا گره بخورد جوانان ما به سوی بیراهه منحرف نخواهند شد و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن ناکام خواهد ماند.

انتهای پیام

جمعه|ا|28|ا|مهر|ا|1391


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:12 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

دوشنبه, 29 آبان 1391 ساعت 11:59

حجت الاسلام ظهیری در گفتگو با شفقنا:

رقابت ناسالم، باعث برخی انحرافات در هیات های مذهبی شده است/

 ایام عزاداری، فرصتی برای نجات از غرق شدن در دریای دنیاست ،

ایشان فرمود:  صریح روایات می فرماید:

 دنیا دریا است و هر  انسانی باید از ساحل دنیا تا ساحل برزخ را بپیماید،

 بدون تردید هیچ شناگری نمی تواند خود به تنهایی طول عمر

خود را شنا کند، کدام قدرت می تواند 70 سال شنا کند ؟

پس هر کسی باید سوار کشتی شود ، که فرمود:

 مثل اهل بیتی کمثل سفینه نوح ...  اهل بیت علیهم السلام مثل کشتی نوحند کسی که سوار بر کشتی

نجاتشان شد نجات یافت و کسی که روی برگرداند هلاک شد.

و ماه  محرم ماهی است که به  کشتی نجات اختصاص دارد که فرمود:

ان الحسین مصباح هاد و سفینه نجات 

ایمیل

حجت الاسلام ظهیری در گفت و گو با شفقنا: رقابت ناسالم، باعث برخی انحرافات در هیات های مذهبی شده است/ ایام عزاداری، فرصتی برای نجات از غرق شدن در دنیاست

رقابت ناسالم، باعث برخی انحرافات در هیات های مذهبی شده است/ ایام عزاداری، فرصتی برای نجات از غرق شدن در دنیاست

یک استاد حوزه و دانشگاه، رقابت ناسالم بین گروه ها و هیات های مذهبی را مهم ترین مساله ای عنوان کرد که می تواند باعث تحریف این محافل شود و افزود: این رقابت حتی گاهی باعث می شود تا از وسایل نامناسب و یا حرکات نامناسب برای شلوغ شدن مراسم خود استفاده کنند.

حجت الاسلام علی اصغر ظهیری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، یکی از مهم ترین عواملی که از انحراف در هیات های عزاداری جلوگیری می کند را کمک گرفتن از یک عالم روحانی واجد شرایط دانست که می تواند هیات ها را به سمت و سوی درستی هدایت کند.

او افزود: در حال حاضر عدم حضور روحانیت در این هیات هاست که باعث برخی انحراف ها شده است.

مولف چندین جلد کتاب در حوزه های دینی و اجتماعی، در خصوص تاریخچه عزداری برای امام حسین گفت: اولین شخصی که در عراق دستور داد بازار را تعطیل کنند، پرچم سیاه بزنند و در سوگ ابا عبدالله به عزاداری بپردازند شخصی به نام معزالدوله بود. در ایران اولین بار ناصرالدین شاه روبروی سبزه میدان دستور زدن تکیه ای را داد که تعزیه خوانان در آنجا مراسمی را اجرا می کردند و این روند تا سال 1327 ادامه داشت اما این محافل  در زمان رضا خان از بین رفت.

او افزود: در سال های 1313 تا 1320 رضا خائن به شدت با این مراسم مخالفت می کرد. گذشتگان ما به یاد دارند که در آن زمان حتی اجازه پوشیدن لباس مشکی را هم نداشتند و برای عزاداری لباس های خود را به سرداب ها می بردندو در آنجا عزاداری می کردند.

او با تاکید بر اینکه شخصیت و موقعیت فردی که عزای امام را برپا می کند بسیار مهم است، زیرا مردم به عملکرد وی به عنوان یکی از خادمین امام نگاه می کنند، افزود: به عنوان مثال، پیامبر در زمان جنگ پرچم را به دست بهترین سرداران خود می سپرد؛ اکنون نیز باید پرچم امام حسین در دست بهترین افراد باشد.

ظهیری تاکید کرد: هیات های عزاداری باید تلاش کنند جهت حرکت را به جوانان نشان دهند تا شعار های این روزها به راه بیهوده و باطل نرود.

این استاد حوزه گفت: در معارف دینی، ظریف کاری هایی وجود دارد که بدون ارتباط با دروس حوزوی نمی توان به سوالات و شبهات پاسخ داد و برای پاسخ به آنهاا باید وابسته به علوم دینی و اطلاعات ریشه ای از قرآن و معارف اسلامی باشیم.

او گریه بر امام حسین(ع) را دارای اثرات سیاسی، اجتماعی، روانی و شخصی بیان کرد و گفت: این اثرات تا بعد از مرگ انسان هم همراه او است؛ نکته مهم این که این گریه مربوط به زمان خاصی  نیست و از امام دوازدهم روایت است که فرمود: من شبانه روز برای امام حسین (ع) گریه می کنم.

ظهیری گفت: این گریه در بخش اجتماعی باعث کاهش جرم و جنایت شده و در بخش فردی تسکین دلها است و نوعی فرح ذاتی را برای انسان به ارمغان می آورد.

او با اشاره به اینکه آثار اجتماعی این مراسم ها را بارها در  آمارها دیده ایم که در این ایام میزان جرم و جنایت در کشور کاهش می یابد، افزود: گریه برای امام حسین باعث ایجاد فرح ذاتی در دل مومنین می شود و این مساله حس افسردگی در دل افراد را از بین می برد.

 

او در پایان تصریح کرد:

خداوند دنیا را دریا معرفی کرده و این ما هستیم که از دریای دنیا به ساحل آخرت می رویم؛ اگر کسی می خواهد به سلامت از این دریا گذر کند باید سوار کشتی شود و این کشتی در این دنیا امام حسین(ع) است. این کشتی به کسانی که در حال غرق شدن هستند کمک می کند پس باید این فرصت را غنیمت شمرد و از ایام عزاداری برای نجات استفاده کرد.

انتهای پیام


[ یکشنبه 91/11/8 ] [ 9:20 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///