سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

یکی از بزرگترین تهمت هایی که غاصبان خلافت در اولین روزهای رحلت حضرت خاتم الانبیاء به وجود مبارک امیرمومنان علیه السلام زدند این بود که می گفتند :

به این علت دست از دست علی در آوردیم و سند مظلومیتش را امضا کردیم که او مردی مزاح و شوخ بود.

این تهمت برای اولین با توسط عمرو بن عاص ، به امیرمومنان علیه السلام زده شد و از آن پس ادامه یافت

حال سوال این است که راستی راز و رمز شوخی های اهل بیت علیهم السلام چیست؟

در احوالات حضرت صادق علیه السلام نیز نقل شده است که حضرت کثیر المزاح و التبسم بودند یعنی شوخی زیاد می کردند؟

در پاسخ این سوال گفتنی است که :

ائمه طاهرین علیهم السلام مظهر تمام صفات جلال و کمال و جمال حضرت حق هستد،

خلیفه واقعی در عالم وجود مبارک آن بزرگو.ارنند و انی جاعل فی الارض خلیفه همان بزگوران تفسیر می کننند.

وقتی آنان مظهر و تجلی گاه صفات خدای متعالند برای ارتباط مردم با حضرتشان باید کاری کنند که مردم قدرت نزدیک شدن و برقراری ارتباط با آن بزرگوارن را بیابند.

یکی از صفات خدای متعال هیبت الله است، هیت خدای متعال به قدر عجیب است که کسی حتی پیامبران الهی نیز نتوانسته اند که به حضرت حق نزدیک شده و او را از سرا پرده غیب الغیوبی درآورند

این هیبت در وجود مبارک امیرمومنان علیه السلام و ائمه طاهرین تجلی دارد ، اگر مردم بخواهند به آنان نزدیک شوند باید کاری کنند که دچار این هیبت قرار نگیرند

به قدری هیبت حضراتشان زیاد است که شخصیتی مانند حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها که خود نمونه ای از خلیفه الله است وقتی بر حضرت رسول وارد می شوند از شدت هیبت حضرت یارای سخن گفتن نداشته و ندارند

سه روز بود که حضرت ازدواج کرده بود ، وارد برپدر بزرگوارشان شد، روایت می گوید

فدخلت علی النبی صلی الله علیه و آله و سلمت علیه فخرجت

بر رسول خدا وارد شد و سلام کرد و سپس خارج شد

امیرمومنان علیه السلام از ایشان پرسید

چرا زود از نزد پدر خارج شدی ؟

زهرای مرضیه سلام الله علیها فرمود والله ما استطعت ان اکلم رسول الله لشده هیبته پ

به خدا سوگند نتوانستم با رسول خدا سخن بگویم به خاطر شدت هیبت آن حضرت

این نکته بسیار مهمی است که در نوشته بعدی ادامه خواهد یافت......

 

 

 

 

 


[ پنج شنبه 91/6/23 ] [ 10:39 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

فهرست برخی از تالیفات و نوشته های حجت الاسلام ظهیری

                                                             شب میلاد مسعود حضرت امیر علیه السلام

 

 

 

          

 

                   

 

                  

 

                    

ا1. سوگنامه اباعبدالله علیه السلام است که در مقام و منزلت حضرت سید الشهداء علیه اسلام است

2. برگهای سیاهی از تاریخ است که گذری بر زندگانی قاتلان چهارده معصوم است

3. همسران با فضیلت است که گذری بر زندگانی مادران چهارده معصوم است

4.سخنان ماندگار است که گذری بر وصیت نامه های چهارده معصوم است

5 قصه های کربلا یا قصص الحسین علیه السلام است

7. عشق چیست عاشق کیست در معرفت و عشق به اهل بیت علیهم السلام

8. اخلاق اجتماعی جوانان

9. برای دختران  در اخلاق اجتماعی دختران جوان

10. روش محاسبه خمس

11. تنهایی لذت و عشق

12 کشکول اهل بیت علیهم السلام

13. برکرانه عصمت برای هر معصوم سه مجلس

14. جوان دوراهی و انتخاب

15 ویژگیهای عاشورائیان

16. در فضیلت سید الشهدا علیه السلام

17. در ارزش محبت امام حسین علیه السلام

شیخ علی اصغر ظهیری ، شب میلاد امیر المومنین علیه السلام


[ یکشنبه 91/3/7 ] [ 2:22 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

به زودی نامه من به ابر هنرپیشه های سینمای ایران آقایان:

داریوش ارجمند

جعفر دهقان

فریبرز عرب نیا

خواهد آمد،

پس از پخش سریال تلویزیوین امام علی علیه السلام و درخشش آقای داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر نخعی علیه السلام و

پخش سریال مردان آنجلس و نقش آفرینی جعفر دهقان در نقش ماکسیملیانوس و

پخش سریال مختار نامه و بازی ستاره سریال عرب نیا

مدتها بود که به این فکر بودم که راستی این آقایان که اینگونه ماندگار شدند، برای آینده کاری خود چه برنامه ای دارند؟

آیا برای امرار معاش و قرار دادهای کذایی با کارگردانان نقش مقدس خود را در این سریالها به لجن زشتی و رکود در شخصیت عوض می کنند یا نه؟

آرزو داشتم ای کاش نقش جعفر دهقان را در فیلم مردان آنجلس من داشتم و با خود عهد میکردم که هرگز بعد از آن بازی در فیلم یا سریالی ار قبول نکنم و به سراغ شغل دیگری بروم

آرزو داشتم نقش مالک را من بازی کرده بودم و خود را در آینه شخصیت حضرت مالک سلام الله علیه ماندگار ساخته و هرگز نقش دیگری بازی نمی کردم

آرزو داشتم مختار بودم و هرگز نقشی در سریالی بازی نمی کردم

اما با کمال تعجب پس از اینکه این نقش ها از طرف ارجمند ، دهقان و عرب نیا صورت گرفت سریالهای با حضور آنان رونق گرفت که شخصیت بازی گری آنان در آن سریالها هرگز با مالک و ماکلسیملیانوس و مختار سازگاری نداشت

به شدت ناراحت و رنجور شدم ، دلم می خواست جای این سه ابر هنرمند را گیر بیاورم و حرفهایم را به انان بزنم اما نشد تا اینکه تصیم گرفتم نامه ای سر گشاده به آنان  بنویسم.

 سوال اصلی  من از آقایان،  به نمایندگی از بسیاری از تماشاچیان این است که آیا جایگاه هنرپیشگی و بازیگری این قدر ارزش دارد که چهرهای  ماندگاری مانند مالک اشتر ، ماکسیملیانوس و مختار که سلام و درود خدا بر آنان باد در فیلمهای دیگر به لجن نقش منفی کشیده شود؟

به نظر من ارجمند ، دهقان و عرب نیا با بازی در نقش مالک اشتر ، ماکسیملیانوس و مختار ماندگار شدند، اگر من به جای آنان بودم هرگز نقش دیگری را بازی نمی کردم، و چهرهای مذهبی و ماندگاری از یاران الهی و بندگان مخلص خدای متعال را به دنیایی عوض نمی کردم،

متن کامل نامه من به زودی  خواهد آمد......


[ شنبه 90/9/19 ] [ 12:2 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
یک مدرس حوزه و دانشگاه:
برخوردهای نادرست جوانان را مسجدزده می‌کند

خبرگزاری فارس: یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از ما جوانان را با برخوردهای ناصحیح از خود رانده‌ایم و انتظار داریم مساجدمان مملو از جمعیت جوان باشد.

خبرگزاری فارس: برخوردهای نادرست جوانان را مسجدزده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ظهیری عصر امروز در دومین یادواره 21 شهید و سه شهید گمنام مدفون در روستای ترک‌آباد اردکان با اشاره به نقش شهدا در زندگی مادی و معنوی انسان‌ها اظهار داشت: اگر جوانی به واسطه غفلت مرتکب معصیت شود، در درجه اول شهدا را از خود رنجانده است.
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تبلیغات سوء و برنامه‌ریزی‌های دشمن در به انحراف کشیدن جوانان افزود: فرهنگ تنگ‌پوشی را سال‌هاست که دشمن مورد توجه قرار داده و سعی می‌کند همه ارزش‌ها را در زیبایی‌های شهوانی ظاهری به جوانان القا کند.
مولف 27 جلد کتاب در حوزه مشکلات جوانان، فرهنگ شهادت را از والاترین فرهنگ‌ها دانست و گفت: فرهنگ شهادت در درون خود حامل فرهنگ‌های دیگری نظیر ایثار، امر به معروف و نهی از منکر و معنویت‌طلبی است.
مولف کتاب "برای دختران"، به انحراف کشیده شدن دختران ایرانی را متاثر از غفلت، جهل و نیاز آنان دانست و بیان کرد: کسی که خواسته یا ناخواسته تن به فساد می‌دهد، یا غافل است یا جاهل و یا متاسفانه در فقر مالی به سر می‌برد.
مولف کتاب "تنهایی، لذت و عشق"، به بیان نقل قولی از شهید مطهری پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمنان با ترویج فرهنگ بی‌بند و باری در پی نابودی اسلام و مسلمین هستند.
ظهیری با بیان اینکه این انقلاب ثمره خون 300 هزار شهید به خاک خفته است، تصریح کرد: غرب و آمریکا با تبلیغات کاذب سیاسی می‌خواهند جوانان ما را ضد ولایت‌فقیه، ضد روحانیت و ضد فرهنگ دفاع مقدس بار بیاورند.
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیام راستین شهدا به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) تمسک جستن به ریسمان ائمه اطهار و ولایت‌فقیه است.
مؤلف کتاب "بر کرانه عصمت" عنوان کرد: خوش به حال کسانی که با روضه امام حسین (ع) بزرگ شده‌اند و با ائمه اطهار مانوس هستند چرا که هرکس خط مشی سید و سالار کربلا را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، هیچ‌گاه به ذلت و خاری تن نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه جوانان باید با امام حسین( ع ) گره بخورند تاکید کرد: امروز بیش از هر زمانی به امام حسینی‌ها و حسینیه‌ای‌ها نیازمندیم زیرا فرهنگ آزاداندیشی، آزادگی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما رنگ باخته است.
ظهیری برخورد مناسب با جوانان را رمز جذب و جلب آنان به دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: اغلب مسئولان، روحانیون و مذهبیون تاکنون به دو شیوه با جوانان مواجه شده‌اند یا به تندی با آنان برخورد کرده‌اند یا بی‌تفاوت از کنارشان گذشته‌اند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه هیچ کدام از این دو برخورد مناسب نیست، تصریح کرد: بنده عادت دارم با جوانان خوش وبش و دست و روبوسی کنم و پای دردل‌هایشان بنشینم.
وی با بیان برخی خاطرات خود با جوانان گفت: ساعتی پیش از شروع مراسم در جواب سلام جوانی دست او را به گرمی فشردم و به او نزدیک شدم تا با او روبوسی کنم.
ظهیری ادامه داد: جوان خودش را عقب کشید و گفت بوی سیگار می‌دهم اما من محکم او را در آغوش کشیدم و پیشانی‌اش را بوسیدم.
مؤلف کتاب "عشق چیست عاشق کیست" با بیان اینکه پس از این کار جوان تمام رازها و درد دل‌هایش را بازگو کرد گفت: این جوان که بنا به هر دلیلی به سیگار پناه برده بود، تا پای ماشین مرا همراهی کرد و حتی پس از حرکت ماشین دست مرا رها نمی‌کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: جوانان را از خود رانده‌ایم و انتظار داریم مساجدمان پر از جوان باشد.
ظهیری با اشاره به یکی از فیلم‌های دفاع مقدس افزود: کسانی که در جبهه‌های حق علیه باطل جان خود را کف دستشان گذاشتند و برای حفظ این آب و خاک به آب و آتش زدند، اغلب از همین سنخ جوانان بودند.
مؤلف کتاب "برای دختران" خاطرنشان کرد: چرا کم‌کاری خودمان را پای جوانان می‌نویسیم و به چشم غریبه به آنان نگاه می‌کنیم؟
وی با اشاره به فراموش شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیز عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهارت می‌خواهد و همه مردم به ویژه مذهبیون باید این مهارت را بیاموزند.
وی با مذموم خواندن فرهنگ زن و فرزندسالاری در خانواده‌ها هشدار داد: مرد به عنوان مدیر و صاحب اختیار خانواده در اسلام شناخته می‌شود و متاسفانه با تبلیغات سوء فمنیست‌ها در جامعه و دنیای امروز، بسیاری از حقوق مردان نادیده انگاشته می‌شود.
ظهیری، تعالی شخصیتی و عزت نفس را نیاز ضروری جوانان در دنیای امروز عنوان و تصریح کرد: اگر جوان نگاه خود را تعالی بخشد، آن وقت تماشای حقارت‌ها و جاذبه‌های شهوانی در نظر او رنگ می‌بازد.
به گزارش فارس، نمایشگاه عکس شهدای روستای ترک‌آباد و یادمان شهدا از بخش‌های جنبی دومین یادواره شهدای روستای ترک‌آباد اردکان بود.
این یادواره به همت انجمن رهپویان وصال ترک‌آباد و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدای اردکان برگزار شد.
انتهای پیام/ش10


[ پنج شنبه 90/8/5 ] [ 12:8 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///