سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

 

 

قبل از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم به مناسبت سالروز ازدواج ملکوتی امیرمومنان علیه السلام و حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه قم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل و مشکلات ازدواج جوانان گفت: متاسفانه وجود موانع بر سر راه ازدواج جوانان زمینه‌ساز رویکرد به گناه می‌شود.

حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد: اگر فرهنگسازی به سمت ازدواج‌های آسان و آگاهانه سوق داده شود قطعاً بسیاری از مشکلات موجود از میان می‌رود.

وی با تاکید بر آیات و روایات اسلامی در زمینه ازدواج گفت: قرآن و روایات هیچ‌گاه تنها به توصیه ازدواج نمی‌پردازند بلکه والدین و حکومت‌داران را موظف به انجام وظیفه پیرامون برطرف کردن مشکلات آن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان به سن ازدواج می‌رسند، والدین وظیفه دارند در طوفان غرائز و انبوه گناهان، زمینه و بسترهای ازدواج را آماده کنند تا عفت عمومی به واسطه فقدان زمینه‌های ازدواج لکه‌دار نشود.

این محقق و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ماه ذی‌الحجه نیز گفت: در این ماه اتفاقات مهم تاریخی روی داده که سفر اجباری امام رضا(ع) بدون خانواده‌اش به ایران یکی از این موضوعات است.

وی با بیان اهمیت شناخت جایگاه واقعی امام رضا(ع) و مداوت در زیارت ایشان گفت: ایران میهمان سفره پر برکت امام رضا(ع) است که با حرکت خود اوضاع و شرایط نامساعد حکام آن زمان را به تصویر کشید.

وی همچنین تصریح کرد: در روزها و ماه‌های آینده نیز با روزهای ارزشمندی مواجه هستیم که باید پیرامون جایگاه واقعی این رویدادها به مطالعه و کسب علم بپردازیم.

این سخنران ارجمند، غدیر را رویدادی بزرگ در جهت ولایتمداری دانست و گفت: چهره مظلوم علی(ع) در غدیر باید با شفاف‌سازی و برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی در مراکز علمی بررسی شود.

وی ادامه داد: نسل جوان ما شبهات و پرسش‌های فراوانی را در این زمینه دارد که باید با نگاه علمی و حضور کارشناسانه به این شبهات پاسخ داد.

وی به سوء استفاده دشمنان از شبهات اشاره کرد و گفت: در جریان وجود شبهات، دشمن با طراحی‌های خود نسل جوان و افکار آنها را نشانه گرفته که باید در این زمینه به آگاه بخشی و روشنگری بپردازیم.

وی همچنین تبیین فرهنگ عاشورایی در جامعه را دارای اهمیت شمرد و افزود: با توسعه فرهنگ عاشورایی شیعه به خوبی معنای تسلیم نشدن در برابر ظلم را درک می‌کند.

حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد:مقام معظم رهبری در سفر خود به قم بارها بر عدم تمرکز امکانات مادی و معنوی در یک نقطه خاص اشاره کرده‌اند که باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر در مناطق محروم نیز فرصت‌های معنوی خوبی ایجاد شود بسیاری از چالش‌ها و مشکلات از میان خواهد رفت چون مردم تشنه درک حقیقت هستند و وظیفه ما انتقال حقایق به همه مردم است.

وی در پایان خاطرشان کرد: اگر زندگی ما با سیره ائمه به ویژه سیدالشهدا گره بخورد جوانان ما به سوی بیراهه منحرف نخواهند شد و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن ناکام خواهد ماند.

انتهای پیام

جمعه|ا|28|ا|مهر|ا|1391


[ چهارشنبه 91/11/11 ] [ 10:12 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///