چیزی شبیه سکوت.... چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند!
نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است
فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....
|
سوال از استاد رسول جعفریان در نقد استاد قرائتی
بسم الله الرحمن الرحیم
در خبر آنلاین مطلبی را خواندم که ظاهرا خلاصه ای از سخنرانی استاد رسول جعفریان زید عزه بود مثل همیشه با شوق فراوانی مطالب ایشان را خواندم به علت اشتیاقی که به مطالب ایشان داشتم با حرص و ولع مضاعفی کلام ایشان را دنبال کردم هر سطری را که می خواندم بر تعجبم افزوده می شد و شما به من حق بدهید که دهانم چون مردگان از تعجب باز ماند.
جناب استاد جعفریان در این گفتار که قصد نقد سخنان حجت الاسلام حاج شیخ محسن قرائتی را داشند به شدت پا را فرا تر از انصاف گذاشته و مطالبی را فرموده اند که قابل قبول نیست!! گرچه حقیر در تمام نوشته ها و کتابهای ارزشمندی که از ایشان مطالعه کرده ام جعفریان را یک تاریخ دادن منصف می دانم و به شدت طرفدار این رویه و روش ایشان هستم و همیشه ایشان را تحسین می کنم ولی دراین گفتار ی که در نقد استاد قرائتی دارند انصاف را رعایت نکرده اند
جناب جعفریان برای نقد آقای قرائتی اصل مسلم و مطلب روشنی مانند عظمت قرآن کریم را زیر سوال برده و به روز بودن قرآن را انکار کرده اند. من ضمن تقدیر و تشکر و عذر خواهی فراوان از استاد جعفریان که هم به خود ایشان و آثار ایشان احترام خاصی قائلم سه سوال را مطرح می کنم:
استاد جعفریان! اگر قرآن در لحظه لحظه زندگی انسان سخنی برای گفتن نداشته باشد پس فرق انجیل واقعی ( نه تحریف شده) با قرآن که کتاب جاوید و معجزه آخرین دین است چیست؟ تورات چطور؟ و کتاب های مقدس دیگر چطور؟ آیا شما شک دارید که قرآن تمام بن بست های بشر را می گشاید و تبیان تمام چیزهاست؟؟ دوم: آیاتی که در قرآن کریم به این مطلب صریحا دلالت دارد که قرآن بیان برای همه امور است را چگونه توجیه می کنید شما که نمی پذیرید قرآن در مورد علم روز و نیازهای روز بشری حرف دارد ، چه برداشتی از آیات مورد نطر دارید؟ سوم: نقد و انتقاد از شیوه تبلیغی و برخی از گفتار و نوشته های استاد قرائتی در یک میدان مباحثه طلبگی بسیار شایسته است چرا که قرائتی معصوم نیست و سخنانش وحی منزل نیست اینکه ایشان وقت سیما را می گیرد و .. .... قابل نقد است ؛ ولی سوال این است: که آِیا برای نقد ایشان باید به تنقیص قرآن و نا کار آمدی آن تن داد؟ شما در این گفتار قرآن را تنقیص کرده تا قرائتی را نقد کنید و به نظر می رسد این همراه انصاف نیست. سوال آخر ما از استاد جعفریان این است: شما بر چه مبایی فرمودید که برای علم متاسفم، اگر این مطلب را بعنوان یک مورخ و تاریخ دان گفتید این اشکال بر شما وارد است که شما مفسر نیستید، شما متکلم نیستید پس چگونه بر آقای قرائتی اشکال می گیرید در حالی که چنین اشکالی به خودتا ن وارد است؟!1 [ یکشنبه 93/6/2 ] [ 12:26 صبح ] [ ع. الف . ضاد ]
[ نظر ]
|
........................ |
........................