سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

 

عقیله به معنای صاحب عقل است

نام مقدس دختر اول زهرای مرضیه زینب است، بسیاری فکر می کنند زینب یعنی زینت پدر در حالی که زینب به این معنا نیست.

زینب به معنای اشکار کننده ی زیبایی های پدر است ،

 به همین منظور وقتی زینب را زینب می نامند به معنای این است

 که این دختر زیبایی های پدر بزرگوارش علی علیه السلام را اشکار می کند

آری ! زینب آینه علی نماست ، ولذا در کوفه هرکس صدای زینب را می شنید به یاد امیر مومنان علیه السلام می افتاد

نکته دیگر

چشمان زینبی هرگز بد نمی بیند

به قول حافظ شیراز

منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن

هرگز بلاها را زشتی نمی بیند، و زینب این درس بزرگ را به بشریت می دهد که تمرین کنید که زشت نبینید

هرچه آن خسرو کند شیرین بود ، هرچه آن زیبا کند زیبا بود

 

نون و قلم نبی است و ما یسطرون حسین

طاق فلک علی است به عالم ستون حسین

خلقت تمام حضرت زهراست خون حسین

هستی تمام ظاهر و مافی البطون حسین

با یک قیامت است هم الغالبون حسین

در این قیام نقطه پرگار زینب است

 

سردار سرسپرده جولان عشق کیست؟

تنها امیر فاتح میدان عشق کیست؟

عشق است حسین و گوش به فرمان عشق کیست؟

روح دمیده در تن بی‌جان عشق کیست؟

علامه مفسر قرآن عشق کیست؟

تفسیر آیه‌ها همه اسرار زینب است

 

ققنوس وهم از پی او در توهم است

فانوس وصف در صفت وصف او گم است

قاموس اقتدار و وقار و تلاطم است

پابوس او تمامی افلاک و انجم است

کابوس شام و دولت نامرد مردم است

بر فرق ظلم تیغ شرر بار زینب است

 

پیداترین ستاره دیبای خلقت است

زیباترین سروده لب‌های خلقت است

زهراترین زهره زهرای خلقت است

لیلاترین لیلی لیلای خلقت است

شیواترین سئوال معمای خلقت است

گنجینه جزیره اسرار زینب است


 

 


[ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 10:4 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

چرا گناه نمی کنید؟

مگر از گناه چه دیده اید؟

برای اینکه بتوانیم بهتر از گناه لذت ببریم و از لذت بیتشترش

موفق شویم باید چه کنیم؟

به نظرم یک برنامه سه شاخه ای می تواند ما را برای گناه بهتر و لذت

بردن از آن بیشتر کمک کند:

یکم:

ما برای اینکه راحت تر گناه کنیم و در جمع گنه کاران از حق از دست

رفته خود دفاع کنیم ابتدا باید آزادی خودمان را به دست بیاریم

تا زمانی که در قید اسارت و زندان هستیم نمی توانیم 

می دانستی کسانی که گناه می کنند هرگز طعم اسارت را نمی چشند

و در قید و بند کسی نیستند؟

کسی که می خواهد از انواع گناهان بهره ببرد باید آزاد آزاد باشد.

بندگی مال پاکان است و صالحان ،

انسان با تقوا که بنده نیست، اسیر است، زنجیر ارادت و بندگی را به گردن

کرده و غلام حلقه بگوش اربابه ، بدون اجازه اربابش جرعه ای نمی نوشد!

ما به خاطر اینکه بتونیم خوب گناه کنیم لازمه که هیچ کسی را به عنوان

ارباب قبول نکنیم، بنده کسی نباشیم

خدا کیه؟ خالق کیه؟ آفریدگار کیه؟!

دوم:

کسی که می خواد گنه کار خوبی باشه باید سعی کنه هیچ وقت از کسی خجالت نکشه

یه گنه کار موفق رو در وایسی نداره، خجالت و حیا مال انسانهای با تقوا است نه گنه کار

پس اگر بخواهیم از غافله عقب نمانیم یه کاری بکنیم که این خجالته از بین بره!

سوم:

یه گنه کار حرفه ای هیچ وقت از کسی نمی ترسه!

پس سومین شاخه خوب گناه کردن اینه که باید بریم بدنسازی و خوب ورزیده بشیم و

شجاعت پیدا کنیم

انسان ترسو مال گناه نیست، ترس برای آدمای با تقوا و پاک ها ست

ترس از عذاب، از شرم ، از حسرت و از فرصتهای از دست رفته مال گنه کارا نیست

بلکه مال انساهای مثبته

گنه کارا آدمای شجاعی هستند، از عذاب و مجازات قیامت نمی ترسند.....

 

 


[ دوشنبه 92/4/17 ] [ 10:49 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

جوان، روزه ، افطار و شراب، سه واژه ای که

ارتباط تنگاتنگی با هم دارند

تو جوان باشی می فهمی که روزه اینهم در این گرمای

تابستان که بیش از شانزده ساعت است؛ با شراب چه رابطه ای دارد

افطار، لحظه ای که شادی دل انسان را پر می کند

و شراب که لذتش را دو چندان!

رمضان ماه زیبای با او بودن، با او ماندن، با او زندگی و با او مردن

صحنه دل انگیز بندگی

نمایش بزرگ حضور خدای متعال در زمین ؛                

سفره اش ر ا می گستراند و خود میزبان خلائق می شود!!

شاید بپرسی مگر یازده ماه سال، ؛

غیر از رمضان را می گویم،

 مگر ما میهمان او نیستیم؟ پس چرا رمضان

ماه اوست و ماه میزبانی او؟

آری همه خلائق در طول عمر میهمان خدای متعالند ولی

پروردگار متعال در این ماه یک میهمانی خصوصی دارد؛

در این میهمانی خصوصی هر کسی حاضر نمی شود؛

گرچه میهمانی عمومی است و دعوت همگانی

ولی هر کسی از این رحمت خاصه بهره نمی برد

نکته مهم دیگر اینکه:

در میهمانی های دنیوی و سفره های مهمانی دنیا

حرف از جوجه کباب و قرمه و شش لیک و

خلاصه حرف از ماهیجه و زرشک پلو و مرغ است؛

اما در میمهانی خصوصی خدای متعال حرف از شراب است

شراب طهور بندگی ، شراب ناب عبودیت

که ااگر کسی از این شراب خورد؛

مست جمال احدی حضرت حق می شود و هیچ

معشوقی از او دلبری نمی کند.

حرف از شر اب است شراب ،

عینا یشرب بها عباد الله یفجرونها تفجیرا...


[ دوشنبه 92/4/17 ] [ 10:28 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

سایت برادر بزرگوار حجت الاسلام مرادی مطلب زیبایی را از نوشته های ایشان آورده که ما تنها در آمدی بر این مطلب

زیبا می نگاریم!  

 

                                                           عکس

قبل مطالعه توجه کنید که جملاتی که به رنگ آبی  و قرمز در این صفحه آمده  همان در آمد است که قابل توجه است:

 

برخی صفات کریمه از عبادات مستحبی موثرتر و نجات بخش ترند هرچند این طور به نظر نیاید.

در شرایط گوناگون این چنین است؛ مثلا اگر دست انسان از عبادت ها و ریاضاتِ شرعیِ خاص

 و نوافل، کوتاه باشد، این صفات و خُلقیات در ترقی معنوی انسان و سعادت دنیا و

 آخرت او تاثیری بیش از تصور رایج ما دارد. 

اغلب مردم کسی را که کمتر صحبت می کند و یا کمتر می خندد و سرش در گریبان خود است

 و... و مثلا دائما روزه است و عبادات فردی اش و احوال فردی خودش را مهم تر می داند، متدین تر

و او را به نجات نزدیک تر می دانند.

 در حالی که انبیاء عمده وقت شان را در اجتماع و سر و کله زدن با مردم؛

آن هم بیشتر "مردم هدایت نشده" می گذراندند و "سخن گفتن" را از "سکوت"

 لازم تر و ارجح می دانستند .

از مهمترین دلائل این ضرورت را می توان اهمیت بحث هدایت و دستگیری از افتادگان

یاد کرد.

به عبارت دیگر شخص بینایی که خود راه و چاه را می شناسد وظیفه سنگینش این

است که نابینایان را به سر منزل مقصود برسانند.

و ارزش این دست گرفتن و به مقصد رساندن به قدری زیاد است که نمی توان قیمتی برای

آن پیدا کرد.

امیرمومنان علیه السلام وقی به یمن می رود برای عرضه اسلام و هدایت مردم، رسول خدا به

او می فرماید :

علی جان اگر در این سفر تنها یک نفر هدایت یابد برای تو

ارزشش از آنچه خورشید بر آن طلوع و غروب می کند بیشتر است.

این ارزش تنها در پرتو مراجعه به مردم و رسیدن به ضرورت مراجعه به آنان است.

و اساسا انبیاء عظام از جانب خدای متعال، مکلّف به "سخن گفتن"

 و ارتباط و تعامل بودند، نه سکوت و انزوا! اما بشر همیشه احساس کرده دوری از جامعه به دینداری

 نزدیک تر است شاید زمانی هم این طور بوده اما با ظهور دین کامل؛ اسلام ناب؛ دینی که

زندگی اجتماعی در آن بسیار مهم است و تعامل صحیح و سازنده با مردم اهمیت فراوان دارد،

جامعه گریزی فقط یک انحراف است و یک فرار.

شاید یکی از مهمترین دلائل مراجعه علمای بزرگ دین مانند مراجع عظام تقلید

و حوزویان به مردم به همین خاطر است که این انحراف را دریافته و به شدت از آن

بیزاری می جستند.

البته فراموش نشود؛ در روایات زیادی ائمه طاهرین علیهم السلام خود را به کعبه تشبیه

کرده اند و فرمودند مثال امام مثل کعبه است که مردم باید گرد او بچرخند و به او مراجعه کنند

نه اینکه کعبه به دور مردم!

با این حساب اگر فقهای بزرگ اسلام و حق شیعه اگر جانشینان ائمه طاهرین علیهم السلام هستند

و در بحث هدایت مردم درست مانند ائمه حقوقی دارند در این مسئله مانند آن بزگواران باید مورد

توجه مردم قرار گیرند و مردم گردا گرد آنان باشند نه برعکس

حال در این قسمت دو نکته بیشتر متصور نیست:

یا باید بگوییم روایت درست نیست ؛ یا کلام بیان شده....

این رشته سر داراز دارد به همین مختصر اکتفا می کنم و یک روایت برای

نجات و سلامت بیشتر در تعامل با جامعه تقدیم می کنم:

این فرمایش نورانی امام زین العابدین؛ علی بن الحسین علیه السلام است:

 أرْبَعٌ مَنْ کُنَّ فیهِ کَمُلَ إسْلامُهُ، وَ مَحَصَتْ ذُنُوبُهُ، وَ لَقِیَ رَبَّهُ وَ هُوَ عَنْهُ راض:

[1] وِقاءٌ لِلّهِ بِما یَجْعَلُ عَلى نَفْسِهِ لِلنّاس،

[2] وَ صِدْقُ لِسانِه مَعَ النّاسِ،

[3] وَ الاْسْتحْیاء مِنْ کُلِّ قَبِیح عِنْدَ اللّهِ وَ عِنْدَ النّاسِ،

[4] وَ حُسْنُ خُلْقِهِ مَعَ أهْلِهِ.

 هرکس داراى چهار خصلت باشد، ایمانش کامل، گناهانش بخشوده خواهد بود،

 و خداوند را در حالی که از او راضی و خشنود است ملاقات خوهد کرد:

1.  تقواى الهى به طورى که بتواند بدون توقّع و چشم داشتى، نسبت به مردم خدمت نماید.

2.  راست گویى و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگى.

3. رعایت حیا نسبت به تمام زشتى هاى شرعى و عرفى.

4  خوش اخلاقى و خوش برخوردى با اهل و عیال خود.

 


[ جمعه 92/4/14 ] [ 6:54 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

خصلت های انسانهای وا مانده و شکست خورده و نا موفق:

قبل از شکست:

1. غرور ، خود بینی؛

2.  عدم توجه به تجربه دیگران

3.  عجله و شتاب

4.  رویا و خیالپردازی

 

بعد از شکست:

                                

 

1. یاس و نا امیدی                      

2. سر خوردگی و انزوا طلبی

3. اتهام به دیگران به عبارت دیگر گناه خود را به گردن دیگران انداختن

4. نداشتن استقامت و پایداری

5. بررسی نکردن عوامل شکست

پس چون کوه بایست و چون آبشار روان باش!

 


[ پنج شنبه 92/4/13 ] [ 10:47 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

 

کسی قدرت شناخت بی بی دو عالم حضرت صدیقه سلام الله علیها را نداره ،

 با این وجود به 40 حدیث اشاره می کنم ، تو بیا و از این چه حدیث دوتاشو بخون!!

پیامبر (ص) فرمود: هر کس فاطمه علیها السلام دخترم را دوست بدارد،
 
 در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .
 
ارزش شناخت فاطمه علیها السلام

1
 
 هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است .»

آثار محبت به فاطمه علیها السلام

2 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«من احب فاطمة ابنتی فهو فی الجنة معی ومن ابغضها فهو فی النار; (2) هر کس فاطمه
 
علیها السلام دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است، و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش [دوزخ] است .»

اطاعت از فاطمه علیها السلام

3 . امام باقر علیه السلام می فرمایند:
 
 
اطاعت از فاطمه علیها السلام بر تمامی آفریدگان خدا از جن و آدمیان و پرندگان و وحوش و پیامبران و فرشتگان واجب است .»(3)

دستورهای فاطمه علیها السلام

4 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«... یا علی انفذ لما امرتک به فاطمة فقد امرتها باشیاء امر بها جبرئیل علیه السلام ... ; (4)
 
ای علی! آنچه را فاطمه علیها السلام بدان امر می کند، انجام ده; زیرا من چیزهایی را به او امر کرده ام که جبرئیل علیه السلام به آنها امر
 
کرده است .»

خلقت فاطمه علیها السلام

5 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«ان فاطمة خلقت حوریة فی صورة انسیة ... ; (5)
 
بی شک فاطمه علیها السلام حوریه ای است که به صورت انسان آفریده شده است .»

چرا نام فاطمه علیها السلام

6 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«انی سمیت ابنتی فاطمة لان الله عزوجل فطمها وفطم من احبها من النار; (6)
 
 من نام دخترم را فاطمه علیها السلام گذاشتم; زیرا خدای - عزوجل - فاطمه علیها السلام
 
 و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور نگه داشته است .»

آثار نام فاطمه علیها السلام
7 . امام کاظم علیه السلام می فرمایند:
 
«لایدخل الفقر بیتا فیه اسم محمد او احمد او علی او الحسن
 
 او الحسین او جعفر او طالب او عبدالله او فاطمة من النساء; (7)
 
در خانه ای که نام محمد یا احمد یا علی یا حسن یا حسین یا جعفر یا طالب
 
یا عبدالله و یا از میان زنان، فاطمه باشد، فقر [و تنگدستی] وارد نمی شود.»

احترام به نام فاطمه علیها السلام

8 . امام صادق علیه السلام به شخصی که نام دخترش را فاطمه گذاشته بود، فرمود:«... اذا سمیتها فاطمة فلا تسبها و لاتلعنها ولاتضربها; (8
 
) حالا که نام او را فاطمه گذاشته ای، پس دشنامش مده، نفرینش مکن و کتکش مزن .»

الگوی نمونه

9 . امام زمان علیه السلام در یکی از نامه هایشان می فرمایند:«وفی ابنة رسول صلی الله علیه و آله لی اسوة ... ; (9) در دختر پیامبر خدا
 
صلی الله علیه و آله برای من الگوی نیکویی است .»

یاور خوب

10 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از حضرت امیرالمؤمنین، علی علیه السلام درباره
 
حضرت فاطمه زهرا علیها السلام پرسیدند، حضرت پاسخ دادند:
 
«نعم العون علی طاعة الله; (10) [فاطمه علیها السلام] خوب یاوری در راه اطاعت و بندگی خداست .»

عزیزترین مردم

11 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«... فاطمة اعز البریة علی (11) ; فاطمه علیها السلام عزیزترین مردم در نزد من است .»

نور چشم و میوه دل من

12 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«... ان فاطمة بضعة منی و هی نور عینی وثمرة فؤادی ... ; (12) فاطمه علیها السلام پاره
 
تن و نور چشم و میوه دل من است .»

خشم و خشنودی فاطمه علیها السلام

13 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«ان الله لیغضب لغضب فاطمة ویرضی لرضاها; (13)
 
بی شک خداوند با خشم فاطمه علیها السلام به خشم می آید و با خشنودی او خشنود می شود .»

دشمن فاطمه علیها السلام در دوزخ است

14 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«... یا فاطمة! لو ان کل نبی بعثه الله وکل ملک قربه شفعوا فی کل مبغض لک غاصب
 
 لک ما اخرجه الله من النار ابدا; (14)
 
ای فاطمه! اگر تمام پیامبرانی که خدا برانگیخته و تمام فرشتگانی که مقرب درگاه خود گردانده است،
 
برای هر کینه توزی که حق تو را غصب نموده است، شفاعت کنند، هرگز خدا او را از آتش [دوزخ] خارج نمی سازد .»

اختر تابناک
15 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:«... فاطمة کوکب دری بین نساء اهل الدنیا ... ; (15)
 
فاطمه علیها السلام اختری تابناک در میان زنان دنیاست .»

سرور زنان

16 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:
 
«... فاطمة سیدة نساء العالمین من الاولین والاخرین; (16)
 
فاطمه علیها السلام سرور زنان جهانیان از اولین تا آخرین است .»

تسبیحات حضرت زهرا علیها السلام
17 . امام باقر علیه السلام می فرمایند:
 
«ما عبد الله بشی ء من التحمید افضل من تسبیح فاطمة علیهاالسلام ... ; (17)
 
خداوند در حمد و ستایش به چیزی برتر از تسبیح فاطمه علیها السلام عبادت نشده است .»

درود بر فاطمه علیها السلام
18 . امام رضا علیه السلام می فرمایند:
 
«اول من جعل له النعش فاطمة ابنة رسول الله، صلوات الله علیها وعلی ابیها وبعلها وبنیها; (18)
 
 نخستین کسی که پس از مرگش برای او تابوت ساخته شد، فاطمه علیها السلام
 
 دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله بود; درود و صلوات خدا بر او و پدر و شوهر و فرزندانش باد .»

نفرین الهی برای دشمنان فاطمه علیها السلام

19 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«ملعون ملعون من یظلم بعدی فاطمة ابنتی ویغصبها حقها ویقتلها ... ; (19)
 
 مورد نفرین است، مورد نفرین است هر کس پس از من به فاطمه علیها السلام
 
 دخترم ستم کند و حقش را غصب نماید و او را بکشد .»

زیارت فاطمه علیها السلام
20 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:«... من زار فاطمة فکانما زارنی ... ; (20)
 
هر کس فاطمه علیها السلام را زیارت کند، مانند این است که مرا زیارت کرده است .»

نماز مخصوص فاطمه علیها السلام
21 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:«من صلی اربع رکعات فقرا فی کل رکعة
 
 بخمسین مرة «قل هو الله احد» کانت صلوة فاطمة علیهاالسلام ... ; (21)
 
 هر کس چهار رکعت نماز بخواند [هر دو رکعت به یک سلام] و در هر رکعت
 
[پس از سوره حمد] پنجاه مرتبه سوره «قل هو الله احد» را بخواند، این نماز، نماز فاطمه علیها السلام است .»

من از تو هستم

22 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:«یا فاطمة ... انت منی وانا منک ... ; (22) ای فاطمه! تو از من هستی و من از تو هستم .»

پدرت به قربانت
23. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:«... فداک ابوک یا فاطمة; (23)
 
پدرت به قربان تو باد ای فاطمه علیها السلام!»

بوی بهشت

24 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«... ففاطمة حوراء انسیة وکلما اشتقت الی رائحة الجنة شممت رائحة
 
 ابنتی فاطمة علیها السلام; (24) فاطمه علیها السلام حوریه ای است
 
 به صورت انسان که من هر گاه مشتاق بوی بهشت می شوم، دخترم فاطمه علیها السلام را می بویم .»

فاطمه علیها السلام قلب محمد صلی الله علیه و آله
25 . حضرت امیرالمؤمنین، علی علیه السلام می فرمایند:
 
«... ان الحسن والحسین سبطا هذه الامة وهما من محمد کمکان العینین
 
 من الراس واما انا فکمکان الید من البدن واما فاطمة فکمکان القلب من الجسد ... ; (25)
 
 حسن و حسین علیهما السلام دو سبط این امت هستند، و آن دو برای
 
محمد صلی الله علیه و آله همانند دو چشم برای سرند، و من [برای محمد صلی الله علیه و آله]
 
همانند دست برای بدن هستم، و فاطمه علیها السلام [برای محمد صلی الله علیه و آله] همانند قلب برای بدن است .»

افتخار علی علیه السلام به فاطمه علیها السلام

26. حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:
 
«... انا زوج البتول سیدة نساء العالمین ... ; (26)
 
 من همسر بتول علیها السلام هستم; همان کسی که سرور زنان جهانیان است .»

فاطمه علیها السلام زهره است
27 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«انا الشمس وعلی علیه السلام القمر وفاطمة الزهرة والفرقدان الحسن والحسین; (27)
 
من خورشیدم و علی علیه السلام ماه و فاطمه علیها السلام، زهره (ناهید) است
 
 و حسن و حسین علیهما السلام دو ستاره نور افشان فرقدان هستند .»

ایمان فاطمه علیها السلام

28 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:«یا سلمان! ان ابنتی فاطمة
 
ملا الله قلبها وجوارحها ایمانا ویقینا الی مشاشها تفرغت لطاعة الله ... ; (28)
 
 ای سلمان! به راستی که خداوند قلب و اعضای فاطمه علیها السلام
 
 تا استخوانهایش را از ایمان و یقین آکنده ساخته است; به گونه ای که در طاعت خدا جدیت دارد .»

زیارت شهیدان
29 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:
 
«ان فاطمة علیها السلام کانت تاتی قبور الشهداء فی کل غداة سبت ... ; (29)
 
فاطمه علیها السلام در هر بامداد شنبه به مزار شهیدان می رفت .»

بوی خوش فاطمه علیها السلام

30 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«رائحة الانبیاء رائحة السفرجل ورائحة الحور العین رائحة الآس ورائحة الملائکة
 
رائحة الورد ورائحة ابنتی فاطمة الزهراء رائحة السفرجل والآس والورد ... ; (30)
 
 بوی پیامبران بوی به و بوی حورالعین بوی آس و بوی فرشتگان بوی گل سرخ است،
 
ولی بوی دخترم فاطمه علیها السلام بوی به و آس و گل سرخ روی هم است .»

علی علیه السلام شایسته ترین انسان برای فاطمه علیها السلام

31 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:
 
«... لولا ان امیرالمؤمنین علیه السلام تزوجها لما کان لها کفو الی
 
 یوم القیامة علی وجه الارض آدم فمن دونه; (31)
 
به راستی اگر امیرالمؤمنین علیه السلام فاطمه علیها السلام را به ازدواج خود
 
 در نیاورده بود، تا روز قیامت بر روی زمین از آدم تا پس از آدم برای فاطمه علیها السلام همتایی نبود .»

پیوند آسمانی

32 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
«ما زوجت فاطمة الا لما امرنی الله بتزویجها; (32) من فاطمه علیه السلام را به ازدواج در نیاوردم،
 
 مگر پس از آنکه خداوند مرا به ازدواج او فرمان داد .»

انجام کارهای سخت خانه

33 . حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام درباره حضرت فاطمه زهرا علیها السلام می فرمایند:

«انها استقت بالقربة حتی اثرفی صدرها وطحنت بالرحی حتی مجلت یدها وکسحت البیت
 
حتی اغبرت ثیابها واوقدت النار تحت القدر حتی دکنت ثیابها فاصابها من ذلک ضرر شدید; (33)
 
حضرت فاطمه زهرا علیها السلام آن قدر با مشک، آب کشید که اثر آن
 
در سینه اش آشکار شد و چندان با دست خود آسیاب کرد که دستهایش پینه زد
 
 و آن قدر خانه را جاروب کرد که لباسهایش خاک آلود گردید . و چندان آتش در زیر دیگ
 
 روشن کرد که لباسهایش سیاه و دود آلود شد و از این کارها رنج و سختی زیادی به او رسید .»

فاطمه علیها السلام مطیع دائم علی علیه السلام

34 . حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:
 
«فوالله ... لا اغضبتنی ولاعصت لی امرا ولقد کنت انظر الیها فتنکشف عنی الهموم والاحزان; (34)
 
 سوگند به خدا که فاطمه علیها السلام هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری
 
 از من سرپیچی ننمود . و من هرگاه به فاطمه علیها السلام نگاه می کردم، غم و اندوه از من زدوده می شد .»

نور فاطمه علیها السلام از نور خداست

35 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«... نور ابنتی فاطمة من نور الله وابنتی فاطمة افضل من السماوات والارض ... ; (35)
 
 نور دخترم فاطمه علیها السلام از نور خداست، و دخترم فاطمه علیها السلام برتر از آسمانها و زمین است .»

فاطمه علیها السلام بر بالین آدمی

36 . امام باقر و امام صادق علیهما السلام می فرمایند:
 
«حرام علی روح ان تفارق جسدها حتی تری الخمسة: محمدا وعلیا
 
وفاطمة وحسنا وحسینا بحیث تقر عینها او تسخن عینها ... ; (36)
 
بر روح آدمی حرام است که از بدنش جدا شود، مگر آنکه پنج تن را ببیند:
 
 محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام، و آن هم به گونه ای است
 
 که یا چشم آدمی روشن و یا تاریک و محزون می شود .»

فاطمه علیها السلام شهیده است

37 . امام کاظم علیه السلام می فرمایند:
 
«ان فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة ... ; (37)
 
فاطمه علیها السلام بانوی بسیار راست گویی است که او را به شهادت رسانده اند .»

اشتیاق بهشت به فاطمه علیها السلام

38 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
 
«اشتاقت الجنة الی اربع من النساء: مریم بنت عمران، وآسیة بنت مزاحم زوجة
 
فرعون وخدیجة بنت خویلد وفاطمة بنت محمد صلی الله علیه و آله; (38)
 
بهشت مشتاق چهار زن است: مریم دختر عمران، آسیه دختر مزاحم و زن فرعون،
 
 خدیجه دختر خویلد و فاطمه علیها السلام دختر محمد صلی الله علیه و آله .»

فاطمه علیها السلام و خردسالان

39 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:
 
«ان اطفال شیعتنا من المؤمنین تربیهم فاطمة علیها السلام; (39)
 
 بی شک خردسالان شیعه ما از مؤمنان را فاطمه علیها السلام پرورش می دهد .»

شفاعت فاطمه علیها السلام
40 . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

«... یا فاطمة ابشری فلک عندالله مقام محمود تشفعین فیه لمحبیک وشیعتک; (40)
 
ای فاطمه علیها السلام مژده باد! که در پیشگاه خدا مقامی شایسته داری
 
 که در آن مقام برای دوستان و شیعیانت شفاعت می کنی .»


پی نوشت:
1- بحارالانوار، ج 43، ص 65 .
2- همان، ج 27، ص 116 .
3- دلائل الامامة، ص 28 .
4- بحارالانوار، ج 22، ص 484 .40-بحارالانوار، ج 76، ص 359 .
5- همان، ج 78، ص 112 .
6- عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص 46 .
7- کافی، ج 6، ص 19 .
8- همان، ص 48 .
9- بحارالانوار، ج 53، ص 180 .
10- همان، ج 43، ص 117 .
11- الامالی، شیخ مفید، ص 259 .
12- الامالی، شیخ صدوق، ص 486 .
13- الامالی، شیخ مفید، ص 94 .
14- بحارالانوار، ج 76، ص 354 .
15- کافی، ج 1، ص 195 .
16-  معانی الاخبار، ص 107 .
17-  کافی، ج 3، ص 343 .
18-  بحارالانوار، ج 78، ص 249 .
19- همان، ج 73، ص 354 .
20-همان، ج 43، ص 58 .
21- من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 564 .
22- بیت الاحزان، ص 19; بحارالانوار، ج 43، ص 32 .
23- بحارالانوار، ج 22، ص 490 .
24- التوحید، شیخ صدوق، ص 117 .
25- بحارالانوار، ج 39، ص 352; کتاب سلیم بن قیس، ص 830 .
26- معانی الاخبار، ص 58 .
27- بحارالانوار، ج 24، ص 74; معانی الاخبار، ص 114 .
28-  بحارالانوار، ج 43، ص 46; مناقب، ج 3، ص 337 .
29- وسائل الشیعة، ج 2، ص 879 .
30- بحارالانوار، ج 66، ص 177 .
31- خصال، ج 2، ص 414 .
32-  عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج 2، ص 59 .
33- علل الشرایع، ج 2، ص 366 .
34-  بحارالانوار، ج 43، ص 134 .
35- همان، ج 15، ص 10 .
36- کشف الغمة، ج 1، ص 414 .
37- کافی، ج 1، ص 458 .
38- بحارالانوار، ج 43، ص 53 .
39- همان، ج 6، ص 229; تفسیر علی بن ابراهیم، ج 2، ص 332 .
40-بحارالانوار، ج 76، ص 359 .
 . امام صادق علیه السلام می فرمایند:«... فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر; (1)

[ چهارشنبه 92/4/12 ] [ 1:1 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

گزارش تصویری/ مسجد مقدس جمکران در شب نیمه شعبان


 

 

 

 

[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 10:28 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ شیعیان کشمیر هندوستان شب ولادت منجی عالم بشریت را به جشن و شب زنده داری پرداختند. در کشمیر شب نیمه شعبان را "شب برات" می نامند. 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 10:24 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

 

گزارش تصویری نیمه شعبان در قم و کربلا

 

 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 10:23 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

   نیاز، غفلت و ندانستن؛

   چه سری در این سه واژه است؟                                  

   نیاز،  انسان را به حرکت؛

و غفلت، انسان را زمنیگیر ؛

و ندانستن، انسان را در بن بست قرار می دهد.

نیاز تشنه ، آب است و دیگر هیج ،

به تشنه آب خوردن نمی آموزند؛

                                                                 عکس های بسیار زیبا از آّب (29 عکس)

که خود پای حرکت دارد و حتی  اگر ندارد قرض می کند و می دود.

دیوانگی است که به تشنه آب خوردن بیاموزی! مگر به صاحب عزا گریستن می آموزند؟

و اما غفلت؛

غافل ملامت ندارد، کسی که از روی غفلت چیزی را می شکند، جریمه می دهد ؟

غافل که مجرم نیست،

غافل مثل خوابه ، کسی که در خواب جنایتی می کند که قصاص نمی شود،

و اما جاهل،

جاهل در بن بست است، کسی که در بن بست است حرکت ندارد ، حرکت از کسانی است که جاده

رو به رو دارند،

پس تو بیا به جاده ای باز کن و حرکتش را تماشا!

تو که او را در بن بست می بینی چرا فریاد می زنی و اعتراض می کنی و کارت قرمز می دهی؟

 

                            

باید به تو کارت قرمز داد که فرق بن بست و اتوبان را نمی دانی؛

                                                         

                                                                   

جوان نیاز دارد پس نیازش را برطرف کن

غافل است آگاهش کن ،

نمی داند راه را به رویش باز کن،

و بعد تماشایش کن ببین چه ها که نمی کند!..............

 

 


[ دوشنبه 92/4/10 ] [ 7:52 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///