سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

روز جمعه ویژگی بسیار مهمی دارد که طول هفته چنین ویژگی را ندارد.

آنقدر بویسدمش تا خسته شد     خسته از بوسیدن پیوسته شد

خواست تا لب بر شکایت وا کند      لب نهادم بر لبش تا بسته شد

این زبانحال کسانی است که حضرت آغوش رحمت خود را به رویشان گشود و هر دو همدیگر را بوسیدند.

باشد تا بیاید و ما را نیز از فیض ظهور خود بهرمند کند.

مهمترین توصیه بزرگان دین ما در دوران غیبت کبرای حضرت ؛ ترک گناه و معصیت است.

ترک گناه ارزش بالاتری دارد و از انجام مستحبات والاتر است.

دوستان بیایید برای یک بار هم که شده است خود را در ظهور حضرت سهیم کنیم و به اندازه یک ترک گناه در تعجیل فرجش نقشی ایفا کنیم.

قطعا بدانید کسانی که در دوران غیبت حضرت که هم اکنون است ؛ از گناهان دوری می کنند از دعای حضرت بهرمند می شوند و او دعایش مستجاب است.

 

هرکه شد محرم دل در حرم یار بماند        و آنکه این کار ندانست در انکار بماند

در این آدینه سرد با صلواتی گرم محفل خود را به یاد امام زمان نور باران کنید.

باشد تا بعد.......

 

 


[ جمعه 85/10/22 ] [ 10:30 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

 

آیا میدانید اصرار بر صبر و رضای به قضای خداوند بوی استقبال از بدبختی می دهد؟؟ بسیاری از انسانهای کوته فکر کم بینش فکر می کنند اگر خدای متعال می گوید به قضای من راضی باش و صبر را در زندگی خود سرلوحه خویشتن قرار ده ؛ به این معنا است که انسان از بدبختی ها استقبال کند. در حالی که چنین تصور پوچی هرگز درست نیست.

بدون تردید این دنیا دنیای اسباب و علل طبیعی است و بدون آن کاری از پیش نمی رود. توضیح اینکه هیچ انسانی بدون توسل و پیوند با اسباب و عوامل طبیعی نمی تواند راهی از پیش ببرد ؛ فرض کنید شخصی مدام نماز بخواند و دعا کند که خدای متعال کیسه ای پر از اسکناس برایش بفرستد ، هرگز چنین چیزی رخ نمی دهد ، او برای رسیدن به سرمایه و پول باید به کار و زحمت متوسل شود و با اسباب و علل طبیعی به آن دست یابد. یا فرض کنید کسی که به بیماری دندان درد یا سر درد مبتلا می شود باید به دکتر و دارو متوسل شود. و بدون آن امکان بهبودی نیست.

البته در پاره ای از مواقع معجزاتی رخ می دهد ولی آن معجزات عموما بعد از نا امید شدن از اسباب و علل طبیعی است که دریای کرم حضرت حق متلاطم می شود و گوشه ای از رحمت خود را به نمایش می گذراد.

بنابر این یک جوان وقتی به مشکلی برخورد کرد باید صبور باشد ؛ این بدان معنا نیست که دست از فعالیت و کوشش بردارد و به استقبال آن مشکل برود نه این نیست؛ بلکه به این معنا است که با تلاش و کوشش و توسل به اسباب و علل طبیعی در رفع آن کوشش کند.

 

بیان این نکته را از این جهت جلو انداختم تا به این مطلب اشاره کنم که بهترین صبر و نمونه صابران صبر در برابر گناه است.

امام علی علیه السلام صبر در برابر گناه را یکی از مهترین و برترین نمونه های صبر معرفی کرده است.

جوان وقتی فرصت گناه  و زمینه آن برایش فراهم شده است اما با یک مبارزه و جهاد برتر خود را از قید و بند گناه دور می کند چنان قیمتی پیدا می کند که فرشتگان به او غبطه می خورند و از این کارش انگشت به دهان می مانند.

صبر در برابر گناه به معنای استقبال از سرکوب کردن غرائز نیست به معنای استقبال از بدبختی نیست؛ بلکه به منعای این است که زمینه پاک زیستن را برای خود فراهم نماید........

باشد تا بعد......

 


[ جمعه 85/10/15 ] [ 1:4 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

مهمترین مشکل طنز باغ مظفر ترویج فرهنگ بغض و کینه محارم به یک دیگر است. در این طنز متاسفانه یک فرهنگ منفی که تنها میان دور افتادگان از فرهنگ دینی رواج دارد به تمام معنا تزریق شده است.

فروغ خانم که در چندین ازدواج ناکام مانده است با دختری که از یک خانواده غیر خان زاده است در فضایی قرار می گیرد و سرانجام بعنوان خواهر شوهر نازی حس حسادتش او را به کشمکشهای متفاوتی می کشاند.

نکته مهم این است که پدر و مادر و برادر نازی که خود دختری تحصیل کرده است بسیار په په نشان داده شده و او که از یک خانواده معمولی جامعه است در خانواده ای رشد کرده است که از جزئی ترین مسائل تربیتی بی بهره اند. این مشکلی است که مدیری یا با قصد یا بدون قصد آن را به تصویر کشیده است.

نکته مهم دیگر این سریال طبیعی نشان دادن ماجرای تلخ طلاق است فروغ خانم چندین بار ناکام می شود و با افتخار می گوید جدا شده ام و محبوبه که دوست دوران کودکی کامران و فروغ است نیز با شادی وصف ناپذیری رضایت خود را از طلاق و جدایی شوهرش اعلام می کند.

راستی چنین سمی که به درون روح جامعه تزریق می شود آیا حد و مرز مقدسات را نمی شکند؟؟؟؟

مدیری گرچه در کارهای خود از استعداد و ذوق سرشار خویشتن بهره میگیرد و تا اندازه ای نیز موفق بوده است اما بطور قطع در ایجاد فرهنگ تنفر از خشم و بغض و کینه نسبت به محارم و نزدیکان و همچنین در نشان دادن چهره زشت و پلید طلاق کاری که نکرده است هیچ بلکه اثر معکوس دیگری گذاشته است.

پیشنهاد ما به عنوان یکی از بینندگان به ایشان این است که ای کاش مقداری از این ذوق و سلیقه سرشار را در خدمت ترویج زیبایی ها مصرف می کردید و نویسندگان خود را به مثبت نویسی تشویق می کردید.

مقایسه میان برره و باغ مظفر هنوز زود است گرچه نقد باغ مظفر نیز در این چند قسمت زود است ولی تاثیر و ترویج چنین .........

راستی نظر شما خواننده عزیز چیست؟؟ قبول دارین ؟؟؟؟

 

 

 


[ شنبه 85/10/9 ] [ 1:22 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]

 

 

کاش استکان خاطره هایم را در حوض فراموشی نمی شستم و روزگار جوانی را به غفلت نمی گذراندم

کاش قداست زندگیم را به نجاست معصیت آلوده نمی کردم و خود را بیشتر از دیگران دوست می داشتم

فراموش کرده ام که باید خودم را بیشتر از دیگران دوست بدارم.

آه چقدر غریبم کسی صدای غربتم را پاسخ نمی دهد؟؟/ و باز هم نفس و هوی و هوس طناب دار مرا مهیا کرده و سر بی گناه وجدانم را به دار شیطان سپرده است.

انگار کسی از درونم مرا نمی خواند رقص شیطان و مرگ وجدان میدان سیاست روحم را به باتلاق هولناکی تبدیل کرده است که حتی فرشته نجات نیز جرات حضور را ندارد.

و در آخر همه را حساب کردم اما از تو که کل حسابی غافل شدم . تو که حاضری و غیبتی نداری . نه نوری تو را روشنتر می کند و نه تاریکی تو را مخفی . پس مرا دریاب و تمام شهواتم را در کاسه از شراب بندگی و نوکری به زور در حلق بی تقصیرم بریز باشد تا من نیز روزی آدم شوم و پاسخ حسن نیتت را بدهم و فریاد ......


[ شنبه 85/10/2 ] [ 12:53 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
........

.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///