سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

 


خبرگزاری پانا: استاد اخلاق و معرفت اهل بیت گفت: اگر انسان به نفس حسین زمان خود آگاه شود اجازه نخواهد داد که حسین زمان او را سر به دار کنند.

 

حجت الاسلام علی اصغر ظهیری در گفت و گو با پانا افزود: موسی و عیسی (ع) دینشان آخرین دین نبود و حضرت محمد مصطفی (ص) خاتم النبیین بوده اند، به همین علت قرآن کتابی برای همه زمان هاست و جوابگوی کل نیاز های زندگی بشر و کربلا تجلی گاه مصداق قرآن است.

این استاد اخلاق حوزه گفت: عده ای فکر می کنند واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی است و فقط ما باید برای شهادت شهدای کربلا گریه کنیم، البته گریه برای ارتباط برقرار کردن با واقعه کربلا و اینکه وقایع کربلا در زندگی روزمره ما دیده می شود است.

وی با بیان اینکه مصداقی برای زیبایی های اخلاقی در طول عمر پیدا نخواهیم کرد که یک نمونه آن در کربلا نباشد، خاطرنشان کرد: نمی توان فسادهای اخلاقی پیدا کرد مگر آنکه نمونه بارز آن در سپاه عمروبن سعد و لشکریان یزید ملعون نباشد.

ظهیری ادامه داد: جلوه های عشق و ایثار،  مقاومت و پایداری و  جوانمردی هایی از این دست نمونه بارز نمادهای اخلاقی اند که اگر شمرده شوندکتابی قطور را در بر خواهند گرفت و همه در یاران امام حسین (ع) قابل مشاهده بوده و همینطور رذایل اخلاقی که همه در سپاه عمر سعد نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: این حدیث که امام صادق(ع) می فرماید: "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" اشاره به همبن مطلب دارد که همه در زندگی شخصی خود یک حادثه مانند کربلا دارند.

این استاد اخلاق و مدرس حوزه گفت: اگر انسان به نفس حسین زمان خود آگاه شود اجازه نخواهد داد که حسین زمان او را سر به دار کنند و همن بحث نیز در وجود خود انسان ها جاریست، حسینی که در وجود آدمیان هست اگر شناخته شود و یاری شود انسان به سعادت خواهد رسید.

 


انتهای خبر سرویس دین و اندیشه / خبرگزاری پانا / کد خبر 179941

حسین وجود خود را یاری کنیم/ باید به تلخی های عاشورایی زندگی روزمره گریه کرد


[ چهارشنبه 91/12/9 ] [ 3:40 عصر ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///