سفارش تبلیغ
صبا ویژن
""""""""""""
وبلاگافکت نوار وضعیت
"""""""""""""

چیزی شبیه سکوت....
چیزی شبیه سکوت فریاد حروفی است که در حلقوم جان قلم مانده اند! نمی گویم سکوت است که فریاد بی قراری روزهای بی کسی است فریادی به اوج سکوت و سکوتی به عمق دریای تنهایی....

 

 

خبرگزاری پانا


کد خبر: 183645     زمان مخابره: 1390/9/12 - 10 : 37

 در گفت و گو با پانا:

 استاد حوزه و دانشگاه گفت: نهضت عاشورا کوچکترین تاثیری که در میان جوامع مسلمان به

 خصوص شیعیان دارد حرکت بر علیه ظالمان زمان و ظلم ستیزی است.

 

حجت الاسلام علی اصغر ظهیری در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه پانا اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی امروزه با مطرح کردن شبهات در بین جوانان ذهن آن ها را درگیر مسائلی بیهوده می کنند و می خواهند آن ها را از ارزش های مذهبی دور سازند.

وی ادامه داد: شبهه ای که دشمنان امروز مطرح کرده اند این است آیا امام حسین (ع) در جنگ پیروز شد یا شکست خورد، اگر جوان بگوید که امام حسین (ع) پیروز شده در جواب به او می گویند حسین (ع) که در جنگ به همراه یارانش کشته شده و زنان و فرزندان او اسیر شدند، چگونه پیروز میدان نبرد بود و اگر هم بگوید شکست خورده پاسخ می دهند که این همان حرفی است که ما می گوییم.

این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه گفت: یکی از نشانه های پیروزی امام حسین (ع) در نهضت عاشورا که باید برای نسل جوان بازگو شود تاثیری است که بین مردم داشت و روح ایستایی در برابر ظلم را با تکیه بر قیام کربلا از بین می برد و او را به حرکت وا می دارد.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی ظلم ستیزی عاشورا در کالبد جامعه جوان دمیده است و کمترین تاثیری که بعد از ریختن خون مطهر امام حسین (ع) بر روی زمین قتلگاه اتفاق افتاده همین انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی است که در منطقه ما شاهد آن هستیم.

ظهیری تصریح کرد: هرکجا می بینیم مسلمانان دست به دست هم داده اند برای ریشه کن کردن ظلم و ستم همه نشات گرفته از قیام سید الشهدا (ع) است.

وی با بیان این نکته که در کجای دنیا مشاهده می کنید فردی از همه زندگی خود بگذرد و باز خود را بدهکار اسلام بداند گفت: امام عصر (عج) در نامه ای به علامه حلی می فرمایند : "علت این که خداوند این همه عظمت به سید الشهدا (ع) داده بخاطر این است که امام حسین (ع) تمام هستی خود را در راه خداوند داد و اگر خداوند متعال در برابر فردی که همه چیز خود را در راه او داده همه چیز خود را بدهد جای تعجب ندارد".

این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی هم شاهد چنین مسائلی هستیم اظهار داشت: مادری که چهار فرزند خود را در راه خدا به جبهه فرستاده و همه شهید شدند و با افتخار سر خود را بلند می کند و می گوید اگر بازهم فرزندی داشتم بازهم در راه خدا می دادم و از همسر و زندگی خود می گذرم اما زیر بار ظلم و زور نمی روم و این همه از درس های عاشورای حسینی است.

وی گفت: حسین فهمیده در حالی که 13 سال داشت آن حادثه عجیب را خلق کرد و امروز به عنوان اسطوره ای در کشور از او یاد می شود و امثال حسین فهمیده ها در کشورما نگاهشان به عاشورا بوده است.

ظهیری مهمترین درس عاشورا برای همگان را تصمیم گیری در میدان عمل دانست و افزود: واقعه ای شکل گرفت و عده ای بعد از حادثه عاشورا خاک بر سر می ریختند و توبه می کردند و برای امام حسین (ع) گریه سردادند، درحالی که دیگر این اشک ریختن سودی نداشت و مرد آن است که در میدان بصیرت پیدا بکند و دنباله رو امام زمان خود باشد.

وی گفت: در کشورما نیز این چنین است و کسانی که دنباله رو تداوم ولایت ائمه اطهار (ع) هستند و ادعای پشتیبانی ولایت فقیه را دارند باید در میدان عمل خود را نشان دهند و هیچ دوره ای ولی فقیه تا این حد مظلوم نبوده  و شاید عده ای تعجب کنند و علاوه بر آن پیکان تیر همه دشمنان به سوی ایشان نشانه رفته و دوستان به ظاهر دوست نیز بر آن دامن می زنند و لذا کسی که بخواهد از فرهنگ عاشورا حمایت کند باید در میدان حاضر شود و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه اعلام کند.

 

انتهای خبر / خبرگزاری پانا

[ دوشنبه 91/12/7 ] [ 11:4 صبح ] [ ع. الف . ضاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

........................



........................
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
""" ........
///